Minggu : 16 Tema : Makanan
Tarikh : 18 Mei 2011 Subtema : Makanan Berkhasiat
Hari : Rabu
MASA | TUNJANG | STANDARD PEMBELAJARAN | AKTIVITI | BAHAN | KESEPADUAN | CATATAN | ||||||||
0730-0800 (30 minit) | Perhimpunan Mingguan Sekolah | |||||||||||||
RUTIN 0800-0810 (10 minit) | · Menyanyi lagu kebangsaan dan lagu kebesaran negeri. · Mencatat kehadiran kanak-kanak. · Memberi salam kepada guru. · Memeriksa kebersihan dan kekemasan kanak-kanak. | |||||||||||||
PERBUALAN PAGI 0810-0830 (20 minit) | KOMUNIKASI (BM) | 1.1.11 Membezakan jenis suara di persekitaran (contoh: ketawa, menjerit, menangis) | Menjerit keriangan-“Ye..Ye” (dapat roti) | Cd Radio | MI: Kecerdasan Verbal Linguistik | KB: Membanding beza | ||||||||
0830-0900 (30minit) | SAINS DAN TEKNOLOGI (Awal Matematik) Modul Bertema | 2.4.2 Membuat ramalan apa yang akan berlaku berdasarkan pengalaman lepas | Meramal apa yang akan berlaku apabila roti dibiarkan selama seminggu. | Roti Bekas makanan | MI: Kecerdasan Logikal Matematik Kecerdasan Visual Ruang | Nilai: Rajin | ||||||||
0900-1000 (60 minit) | KREATIVITI & ESTETIKA ENGLISH LANGUAGE PENDIDIKAN ISLAM | 2.1 Menghasilkan lukisan dan kraftangan | Kumpulan 1 Membuat “funny food face”. | Komputer | MI: Kecerdasan Visual Ruang | NIlai: Teliti | ||||||||
4.1 Membina kemahiran menulis 4.2 Menghasilkan adab dalam kehidupan seharian | Kumpulan 2 Menjawab soalan kuiz Kumpulan 3 Membaca doa sebelum makan | Kecerdasan Verbal Linguistik Kecerdasan Muzik | Bersyukur Kebersihan | |||||||||||
1000-1020 (20 minit) | KUDAPAN | · Berbaris mencuci tangan dan mengambil makanan · Doa makan untuk kanak-kanak beragama Islam dan mengucapkan terima kasih kepada PPM · Gosok gigi selepas makan · Bermain alat mainan, menonton televisyen dan membaca buku. | ||||||||||||
1020-1050 (30 minit) | FIZIKAL & ESTETIKA (Kreativiti) Modul Bertema | 1.2.9 Menghasilkan bentuk binaan mengikut kreativiti sendiri melalui pelbagai teknik dengan bimbingan | Membuat penanda buku berbentuk botol susu. | Kadbod Pensel Pensel warna Gunting Penanda buku | MI: Kecerdasan Visual Ruang | Nilai: Kerajinan Bertanggung jawab | ||||||||
1050-1120 (30 minit) | KOMUNIKASI (English Language) Modul Bertema | (BI 3.2.1) Hear and pronounce simple words. | The children pronounce the word. They read the word given. | Flash cards | MI: Kecerdasan Verbal Linguistik | KB: Mengkategori Menghubung kait | ||||||||
1120-1130 (10 minit) | PENUTUP | Kanak-kanak: · Menyatakan perkara yang telah dipelajari · Mempamerkan hasil kerja kanak-kanak · Mengemaskan alatan yang digunakan dan mengemas diri · Mendengar pesanan daripada guru dan mengucapkan selamat pulang dan bersalaman. Guru · Membuat penilaian tingkah laku kanak-kanak · Membuat penilaian pengetahuan kanak-kanak · Mengingatkan kanak-kanak agar menghabiskan tugasan di rumah. | ||||||||||||
How to Make Money from Poker with a Free Money - Work
ReplyDeleteThis guide deccasino to poker games, tips, strategies, strategies, and much more. If หารายได้เสริม you have a passion for 바카라 사이트 poker games, and want to learn the basics, here's a step-by-step guide.